Instagram #1

OZ: Brisbane

10 maart 2010

2 MAART 2010 t/m 10 MAART

Na een aantal rustige dagen in regenachtige Emerald Beach vlakbij Coff’s Harbour, besluiten we om nog een tweetal plaatsen te bezoeken voordat we naar onze eindbestemming in Australië reizen (Brisbane).

Wanneer we de dag voor ons vertrek de campervan openen, zien we dat al de kussens en het hout daaronder nat zijn geworden. Blijkbaar heeft de camper het aantal regenbuien niet overleefd. Gezien het feit dat de kussens erg nat zijn en er zelfs al schimmel op zit zijn we het er al snel over eens dat we hier niet meer in kunnen slapen. We nemen contact op met de verhuurorganisatie. Na een flinke discussie met hen, kunnen we de camper op vrijdag inleveren en krijgen we het bedrag van drie volledige dagen retour. Hier zijn we niet helemaal tevreden over, maar we krijgen nu in totaal 5 volledige dagen terug (ivm stukken aan het begin van de reis) en dat is beter dan niks.

Brisbane
De volgende morgen rijden we dan ook direct naar Brisbane om de campervan in te leveren. We hebben via internet een budget hotel gereserveerd voor de resterende dagen in Brisbane.

Ons hotel Snooze Inn ligt aan de rand van het centrum van Brisbane. Op 2 minuten afstand bevindt zich het centrum van Suburb Fortitude Valley. Het is een zeer aparte, maar kleurrijke wijk. De wijk heeft zeer veel uitgaansgelegenheden en grenst aan Chinatown.

We bezoeken uiteraard het centrum van Brisbane. Het centrum bestaat uit vele shoppingmalls en winkelstraten. Aangezien Tom ook aan het lezen geslagen is (en we uiteraard maar 1 ereader hebben), gaan we op zoek naar een tweedehands boekwinkel. In Charlottestreet vinden we een zeer grote boekwinkel die meer dan 1 miljoen tweedehands boeken heeft. Na een lange speurtocht door de smalle gangetjes met boekenkasten tot aan het plafond vinden we buitenlandse boeken. Gelukkig vinden we hier ook een aantal Nederlandse boeken. We wisselen onze oude boeken in en nemen weer een nieuw boek mee terug. Dit boek zal goed van pas komen gezien het aantal geplande vluchten.

De laatste dag slenteren we nog wat rond in het centrum. Tegen de avond reizen we naar het vliegveld, waar we om 23:30 naar Kuala Lumpur zullen vliegen. Vanuit Kuala Lumpur zullen we naar Medan (Indonesië, Sumatra) vliegen. Hier zal ons grote Azië avontuur beginnen.

We hebben een fantastische tijd gehad in Oceanië. Weliswaar hebben we ons in Nieuw Zeeland beter vermaakt dan in Australië, maar we verlaten dit continent toch met een zeer voldaan gevoel.

• jose en johan
    16 maart 2010 at 09:33

Hoi Lonneke en Tom.
    Wij zijn benieuwd wat Azie jullie gaat brengen.
    Wij volgen jullie op de voet.
    Groetjes Jose, en tot over ruim 2 weken *-) #HARTJE

• Aline
    16 maart 2010 at 14:33

Hey Lonneke & Tom,

Supertijd zo te lezen! Erg gaaf zeg, geniet er lekker van want de tijd vliegt! Heel veel plezier in het volgend continent!!!

groetjes,

Aline #HI

• amethyst
    27 maart 2010 at 11:40

Oceanië zit erop, maar volgens mij hebben jullie een fantastisch deel van jullie reis achter de rug. Elk land heeft zijn eigen charme!